Používání SAT rekordérů v podmínkách "Skylink Ready"

To nejlepší od r. 2010, co by bylo škoda smazat, naleznete v tomto archivu...
Odpovědět
ele-kutil
Administrátor
Příspěvky: 193
Registrován: pon 02. čer 2014 22:43:53
Kontaktovat uživatele:

Používání SAT rekordérů v podmínkách "Skylink Ready"

Příspěvek od ele-kutil » pát 10. črc 2015 9:24:35

Mnohokrát se mi stalo, že můj satelitní rekordér, vybavený CI+ modulem TechniSat a kartou Skylink ICE "Výměna" v předem definovaném
čase nic nenahrál. Zaznamenána byla na HDD pouze "tma".

Postupným testováním se mi ověřilo, že problém, ať už z probouzením přístroje na kódovaném programu,
nebo s pořizováním "černých" nahrávek způsobuje nejčastěji použití CI+ modulů v kombinaci s krátkou platností
aktivačních klíčů.
Proto se může stát, že přístroj zamrzne, je-li probuzen právě na programu, který nemá platné aktivační klíče
(ty se v současných od podmínkách vysílání od r. 2010 mění cca každých 24 hod.)

Majitelům přístrojů PVR mohu tedy v podmínkách vysílání CZ/SK mohu doporučit obecně tento postup:
(testováno na TechniSatech: Digicorder ISIO STC, Digit ISIO, Digicorder HD S2)

***
-vypnout zobrazování chybových hlášek v použitých CI+ modulech - pokud to HW modulu umožňuje
-vypnout veškeré automatické časové aktualizace (SFI, firmware...)
-nastavit automatické probouzení přístroje na ČT1 (SD) , kde přicházejí aktualizační zápisy, např. na 4.00 hod.
-nastavit funkci Auto-Standby na 1 hod.
(přístroj tak v noci obnoví zápisy na přístupových kartách a po hodině nečinnosti DO se opět vypne)
-deaktivovat/nastavit funkci HDMI-CEC, aby se v noci nezapínal i TV
-funkci "Rychlého uvedení do provozu" nastavit na ZAP - CI+ moduly nebudou resetovány s každým vypnutím přístroje
***
Uvedený postup udržuje Smart kartu (karty) denně aktivní, ne tedy jen v daný den v týdnu, kdy je naplánováno nahrávání,
a kdy na kartách většinou již nejsou platné klíče.


Tuto vychytávku využijí i chataři a chalupáři, kteří po týdnu nečinnosti satelitu nemusejí dlouho čekat na obnovení zápisů,
nebo pouze v pracovních hodinách volat o pomoc na placený HELP desk operátora...

(Pozn.: je však nutné zřídit jednu trvalou napájecí zásuvku 230V nebo 12V pro SAT v případě, že přes týden bývá elektřina v objektu vypnuta)
Máte podobnou zkušenost i s jinou značkou PVR receiveru ???

Odpovědět